Dobre nawyki, które warto wyrobić na wiosnę

Dobre nawyki, które warto wyrobić na wiosnę

Lada dzień zacznie się najpiękniejsza pora roku, a wraz z nią coraz dłuższe dni, słońce i będziemy mieć więcej energii do życia. W dzisiejszym tekście chcę Was zachęcić do pracy nad kilkoma nawykami, które warto wyrobić nie tylko na wiosnę korzystając z dodatkowych chęci do działania.

Ogranicz czas spędzany online

Zaczynam od tego punktu, bo ma on duży wpływ na wyrabianie kolejnych nawyków. Bardzo często, kiedy nie chcemy w pełni skupić się na danym zadaniu, jako wymówki używamy stwierdzenia „nie mam czasu.” Znacie to? Dlatego zanim stwierdzicie, że nie macie czasu na wdrażanie nowych nawyków, sprawdźcie w telefonie, ile czasu spędzacie przeglądając media społecznościowe. Godzinę? Dwie? Trzy? A może jeszcze więcej?

A teraz odpowiedzcie sobie na pytanie, czy rzeczywiście warto spędzać tyle czasu na telefonie. Ja od lutego pracuję nad nawykiem czytania książki 1h dziennie. Często wieczorami łapałam się na tym, że przez cały dzień ani razu nie otworzyłam książki i tłumaczyłam sobie, że nie miałam kiedy. A później licznik w telefonie pokazywał ponad 3 godziny…

Dlatego warto określić sobie dzienny limit czasu spędzonego w telefonie i go pilnować. Drugim nawykiem, który warto wypracować, jest ograniczenie używania telefonu rano i wieczorem. Szczególnie teraz rozpoczynanie dnia i kończenie go czytaniem wiadomości może skutecznie zepsuć nastrój i dostarczyć niepotrzebnych obaw.

Zadbaj o to, co jesz i pijesz

Wraz z nadchodzą wiosną coraz łatwiej będzie o nowalijki, a także sezonowe owoce i warzywa. Dlatego warto przyjrzeć się temu, co mamy na talerzu. Warto pomyśleć o lekkich modyfikacjach diety, żeby zawierała więcej zdrowych produktów. Możesz na przykład wypróbować zielone koktajle albo postawić na bezmięsne posiłki i odkrywać nowe smaki. Zyskałaś też więcej czasu z powodu odwołanych przez koronawirusa zajęć, mam nadzieję, że zdecydowaną większość dnia spędzasz w domu. To dobra okazja na kuchenne eksperymenty.

Wiosną postaw też na picie większej ilości wody. Będzie coraz cieplej, więc dobrze jest stopniowo przyzwyczajać się do spożywania płynów. Poza tym, mózg lubi wodę, dlatego warto dużo jej pić także, kiedy sporo się uczysz.

Rusz się!

Zawsze wraz z nadejściem wiosny mam więcej energii i przybywa mi chęci do uprawiania wszelakich sportów. Możliwości teraz są ograniczone i obowiązuje zasada #zostańwdomu, ale to nie oznacza leżenia na kanapie 24/7. Twój mózg będzie Ci wdzięczny za dodatkową dawkę tlenu!

Po pierwsze, możesz skorzystać z dobroci YouTube’a, który jest pełen różnorodnych ćwiczeń od spokojnej jogi po energiczne cardio. Wiele trenerów udostępnia zestawy ćwiczeń i bez problemu każdy może wykonywać je w domu. Z powodu zamkniętych siłowni i klubów fitness, wiele miejsc proponuje zajęcia prowadzone przez internet. Poszukaj, a na pewno znajdziesz coś dla siebie. Siedzenie przy biurku całe dnie też nie jest najzdrowsze, dlatego warto rozruszać stare kości 😉

Czytaj więcej książek

To nawyk do wypracowania nie tylko na wiosnę! Czytanie książek ma wiele zalet: poszerza zasób wiedzy i słownictwa. Dostarcza też rozrywki i nowych informacji, a do tego pozwala na odpoczynek i wyciszenie myśli. Jednym słowem jest super! Sięgaj po ebooki i wersje papierowe i śmiało wkraczaj do świata literek.

Jeśli masz problem ze zmotywowaniem się do codziennego czytania, sięgaj po książkę z rana, zanim zacznie się szaleństwo kolejnego dnia. Możesz też ustalić sobie dzienny cel np. 1h czytania albo liczbę stron, którą chcesz przeczytać. Polecam też instagramowe kalendarze przeczytanych stron. Wypełnianie tych kratek zachęca do przeczytania choć kilku stron codziennie.

Znajdź czas na odpoczynek

Wiosna to nie tylko czas na sport, naukę czy pracę, bo ma się więcej energii. Oprócz powyższych nawyków, które pomogą Ci zadbać o siebie wraz z budzącą się do życia przyrodą, pomyśl też o czasie na zwolnienie. Odetchnij, wybierz się na spacer (z daleka od ludzi oczywiście!) i po prostu obserwuj naturę. Z dnia na dzień pojawiają na drzewach nowe zielone listki, a kwiaty powoli rozkwitają. Codziennie możesz obserwować zmiany i wsłuchiwać się w śpiew ptaków. Wystaw twarz do słońca i odpoczywaj. Lepsza połowa roku właśnie się zaczyna!

 

Jeśli szukasz narzędzia do monitorowania postępów w wyrabianiu nowych nawyków, t u t a j  znajdziesz habit trackery do druku!

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *